søndag 9. januar 2011

Reality kicks in

Etter å ha vært hjemme i ferien, var det fort tilbake til virkeligheten forrige helg. Og for en pangstart det var. Det å gå fra å stå opp ti-halv elleve til å stå opp halv seks for å rekke et tog er litt av en overgang, særlig med tanke på at det vanligvis holder med sju-halv åtte også i hverdagen. Sånt går ikke uten bivirkninger, og det å sitte og sove i timen er ikke helt unaturlig lengre.
I løpet av gårsdagen og natta kom det en del snø, og nå ser det mer eller mindre ut som om halve Hardangerviddas samlede snømengde har landet langs vestkysten av Ytre Oslofjord. Og det som kom nå de siste to dagene har i tillegg vært relativt blaut og tung snø. Altså er det ikke så lett å flytte på dette stoffet heller. Ikke at jeg ikke har flytta på tung snø før, men da hadde jeg ihvertfall en stor en som man skyver foran seg, ikke bare en spade. Vel, jeg rakk ihvertfall å få måka vekk det verste før det begynte å regne. For det skjedde også i dag.
Reality er ikke bare virkelighet, det er mye annet også. Særlig på tv. Akkurat nå er det dobbelepisode av Ungkaren 20 vs. 40 som er på skjermen i naborommet. Kall meg gjerne hva som måtte være, men jeg ser ikke helt realiteten i reality. En dynge jenter(ikke alle like skarpe) skal kjempe om å kapre en manns(heller ikke han helt skarp) hjerte. En etter en sendes de gråtende hjem, etter stadig mer intime scener. Samtidig blir det stadig mer og mer baksnakking og intrigemekking jentene imellom. Ser ikke helt logikken og realiteten der. Mulig andre ser noe jeg ikke ser?
Vel, nå er det bare å ta fatt på lesinga igjen og håpe at dette halvåret går bedre enn det forrige. For hverdagen og virkeligheten har slått inn igjen. Eller som Kurt synger: Reality kicks in. Ha en fin uke, folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar